Chennai & Auroville

Namaste,

Even snel een berichtje…

er zijn al weer 2 dagjes voorbij hier in India en ik moet zeggen dat ik het reuze naar mijn zin heb….

Toen we op het vliegveld aan kwamen stond er een grote verrassing voor mij te wachten. Mukthar, die eigenlijk op dat moment niet in Chennai zou zijn, stond op mij te wachten…tja dat was dus wel een leuk en goed begin van mijn tijd hier…helaas moest daar ook snel alweer een eind aan komen omdat ik met mijn papa naar het hotel moest en Mukthar de volgende dag wel echt weg ging.

Na een nachtje ‘slapen’, geen oog dicht gedaan, hebben we de volgende dag Chennai achter ons gelaten en zijn we richting Auroville gegaan (3 uur rijden door het hectische verkeer hier). Hier heb ik nu al anderhalve dag opzitten. Helaas heb ik geen internet in het guesthouse maar over ong. een week vertrek ik naar Chennai voor het weekend en daarna naar een ander guesthouse waar ik waarschijnlijk wel wifi zal hebben.

En ja hoor…we hebben vervoer om door Auroville en omstreken te reizen….2 oer oude fietsjes die schots en scheef zijn en veelste klein…meer hey, ze fietsen en we komen tenminste nog ergens ! Vandaag zijn we dus weg gegaan op de fiets en opzoek gegaan naar een simkaartje…helaas niet gevonden van de goede provider (airtel) dus morgen de zoektocht verder zetten in Pondicherry. Gisteren was ook nog een avonduur…we kunnen niet bij het guesthouse eten dus moesten daarvoor ergens naar toe, het was niet ver maar op die fietsjes en over de zandweggetjes duurt het wel even. eten doen ze hier redelijk laat en het is na 6uur s’avonds al donker. nadat we dus gegeten hadden was het pikke donker en kwamen we erachter dat we geen fietslicht ofzo hadden (en er is nauwelijks straatlicht ofzo)….laten we dus maar zeggen dat we er iets langer over hebben gedaan om terug te komen…we waren trouwens wel net optijd terug want het begon aardig hard te onweren en regenen.

Het is hier echt warm zweet weer en het is wel nodig om bijna 3x per dag te douchen. (het zweet loopt over je rug zodra je 10min buiten bent.) De muggen lijken mij trouwens ook heel leuk te vinden en ik zit na een nachtje slapen al helemaal onder op mijn armen, maar 1 voordeel…ze jeuken niet. Ook hebben we iemand die graag met ons op de kamer slaapt. zijn naam is Piet en je zal hem nog wel tegen komen onder de categorie ‘PHOTOS !’  op deze blog. (de categorieën kan je rechts in de zijkantding zien)

Om te internetten moet ik dus naar bepaalde hotspot punten hier in Auroville dus super veel zal je nog niet van mij horen totdat ik volgende week zaterdag bij Mukthar in Chennai zit en daarna wifi in het guesthouse heb. Maar ik blijf jullie zeker op de hoogte houden van alles !

Iedereen die volgende week aan zijn nieuwe schooljaar begint of weer moet gaan werken ‘Succes!’ en voor iedereen die nog wat langer vakantie heeft ‘Geniet er nog maar van!’

Ps. je mag gerust een comment achter laten hahahaha (knopje onder dit bericht)

Over xanneeeee

Mijn naam is Xanne. ik ben 18 jaar en doe de opleiding Mediavormgever aan ROC Zeeland. Voor deze opleiding ga ik stage lopen in India. Hoe dat allemaal gaat en afloopt kun je hier op deze blog lezen...
Dit bericht werd geplaatst in India. Bookmark de permalink .

2 reacties op Chennai & Auroville

  1. Urbi van Belzen zegt:

    Ik wil wel een foto van jou op zo’n fietsje zien! Groetjes mama

  2. Irene zegt:

    Super dat Mukthar kwam! En ik wil ook een foto van jou op die fiets haha xd nog veel plezieeeeeer!

Plaats een reactie